Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti ovlivnění projevů motorické výkonnosti, tělesného složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek se sedavým životním stylem pomocí aerobní formy pohybové aktivity
Šimková, Michaela ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čepička, Ladislav (oponent) ; Jaklová Dytrtová, Jana (oponent)
Název práce: Možnosti ovlivnění projevů motorické výkonnosti, tělesného složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek se sedavým životním stylem pomocí aerobní formy pohybové aktivity Cíl práce: Cílem disertační práce je ověřit vliv aerobiku na motorickou výkonnost dívek, jejich tělesné složení a úroveň rovnovážných předpokladů. Cílem práce je zjistit, zda při čtyřměsíční aerobikové intervenci při frekvenci dvou tréninkových jednotek týdně v rozsahu 60 minut může dojít k ovlivnění tělesné zdatnosti a úpravě v tělesném složení a rovnovážných předpokladů u desetiletých dívek. Metody: Ke zjištění úrovně motorické výkonnosti děvčat budou využity položky ze standardizované testové baterie UNIFIT test (6-60). Ke zjištění tělesného složení probandek bude využita metoda bioelektrické impedance - k měření tělesného složení bude využita tetrapolární multifrekvenční B. I. A. 2000 M. Sledovanými parametry budou procento tělesného tuku, obsah vody v těle, aktivní tělesná hmota, což jsou parametry, které jsou pohybovou aktivitou nejvíce ovlivněny. Ke zjištění úrovně obecných rovnovážných schopností bude použita tlaková deska FOOTSCAN. Testována bude výdrž ve stoji spatném s otevřenýma očima a se zavřenýma očima a stoje na pravé a levé noze s otevřenýma očima, vše po dobu 30 vteřin. Výsledky: Výsledkem...
Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy.
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test....
Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu
Rolejček, Jan ; Sýkora, Karel (vedoucí práce) ; Vágner, Michal (oponent)
Název: Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu. Cíl: Cílem této práce je stanovit výkonnostní normy pro mrtvý tah s maximální hmotností o třech opakováních a pro hod medicinbalem přes hlavu vzad. Výsledné normy se následně využijí k rozšíření testové baterie z profesního přezkoušení u 141. zásobovacího praporu. Metodika: Bylo použito standardizované testování a následné stanovení výkonnostních norem. Výzkumný soubor 204 probandů byl rozdělen do 3 kategorií podle pohlaví a výkonnostních skupin. Pro analýzu dat byl použit statistický program IBM SPSS Statistics. Normalita dat byla ověřena pro každou kategorii pomocí Shapirova-Wilkova testu a současně bylo provedeno grafické ověření pomocí Q-Q grafu. Pro vytvoření výkonnostních norem byl použit výpočet založený na kvartilech, který využíval čtyřbodovou škálu s hodnocením výtečně, dobře, vyhovující a nevyhovující. Výsledky: Pro výkonnostní skupinu C mužů byly stanoveny normy pro cvik mrtvý tah o hodnotách: výtečně = 115 kg a více; dobře = 103 kg a více; vyhovující = 90 kg a více; a výkony nižší než 90 kg jsou hodnoceny jako nevyhovující. Pro výkonnostní skupinu C žen platí normy o hodnotách: výtečně = 85 kg a více; dobře = 70 kg a více; vyhovující = 55 kg a více; a ≤ 54 kg...
Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení rozdílů ve vybraných složkách tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 5-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou přípravku, druhou skupinu tvoří děti, které přípravku nenavštěvují. Metody: Měření vychází z kombinace MCA baterie a preschool fitness testu. Data byla naměřena jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Celkem se testování zúčastnilo 88 dětí, ze kterých byl následně vybrán vzorek 35 probandek. Skupinu GYM z gymnastických "sportovních přípravek" zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výsledky: Výsledkem je porovnání výkonů za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti mezi skupinou gymnastek (GYM) a dívek z mateřské školy (MŠ), které se pravidelně věnují organizované pohybové aktivitě. Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, rozsah kloubní pohyblivosti v předklonu, přemisťování desek a beep test. Jako statisticky...
Tělesná zdatnost dětí na základní škole - srovnání tělesné zdatnosti žáků 5. a 6. třídy s výhledem k výsledkům celostátního testování
Drábek, Lukáš ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tělesnou zdatností dětí na základní škole. Cílem této práce je zjištění úrovně tělesné zdatnosti dětí v 5. a 6. třídě a srovnání výsledků s celostátním testováním. Ve výzkumném šetření byla použita testová baterie UNIFITTEST 6-60, která hodnotí dosažený stupeň pohybových dovedností ve čtyřech motorických testech, které byly provedeny i při celostátním testování. První částí výzkumu je úvodní měření (pretest), ve kterém jsou žáci obou tříd měřeni pomocí čtyř motorických testů - skok daleký z místa snožmo, sed-leh opakovaně, vytrvalostní člunkový běh a člunkový běh 4x10 metrů. V rámci měřeného období je s testovaným vzorkem (5. třídou) vedena výuka po dobu osmi týdnů na zlepšení daných pohybových schopností. V závěrečném měření (posttest) jsou s oběma skupinami provedeny motorické testy a je sledována změna oproti pretestu. Na závěr jsou dosažené výsledky 5. a 6. třídy srovnány s výhledem k výsledkům celostátního testování 7. tříd. Výsledky výzkumu jsou zmíněny v závěru praktické části práce. Z výsledků můžeme sledovat pokračující trend snížené tělesné zdatnosti dětí a velké zastoupení v kategorii podprůměrné výkonnosti. Z testovaných cvičenců v průměru lépe dopadli chlapci. Cíleným nácvikem pohybových schopností lze docílit zlepšení u několika cvičenců, avšak otázkou stále...
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
Šula, Marek ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Větrovský, Tomáš (oponent)
Název: Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce bylo odhadnout sílu vztahu mezi pohybovou zdatností a kognitivními schopnostmi u dětí mladšího školního věku Metody: Práce byla realizována jako průřezová studie. Výzkumný soubor byl tvořen žáky ve věku od 8 do 12 let (n=66; věk 9,8 ± 0,8). Úroveň kognitivních funkcí byla zjišťována pomocí standardizovaných online testů na portálu www.proskoly.cz a úroveň pohybové zdatnosti byla zjištěna pomocí testové baterie Unifittest (6-60) Výsledky: Děvčata se od chlapců nelišila v žádném z testů. V celkovém souboru byly vztahy mezi testy kognitivních funkcí a výsledky v jednotlivých testech pohybové zdatnosti velmi slabé a statisticky nevýznamné. Nicméně u dívek byl statisticky významný (p<0,05) inverzní vztah mezi testem obrazové paměti a všemi testy pohybové zdatnosti a mezi testem vnímání a testy - skok z místa, člunkový běh, vytrvalost a celkovým skórem Unifittest. U chlapců nebyl zjištěn žádný statisticky významný vztah, nicméně korelace naznačila, že se jednalo na rozdíl od dívek o vztah přímo úměrný. Klíčová slova: kognitivní schopnosti, tělesná zdatnost, pohybové schopnosti, mladší školní věk, Unifittest (6-60)
Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí
Matějovská, Anna ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, zda pohybová aktivita ovlivňuje tělesnou zdatnost čtyřletých dětí. Dílčím cílem bylo zjistit jaké rozdíly jsou v době strávené pohybovou aktivitou mezi chlapci a dívkami. Dalším dílčím cílem bylo zjistit, zda děti tráví více času ve středně - vysoké intenzitě v pracovním dnu či o víkendu. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 6 chlapců a 6 dívek v průměrném věku 4,52 ± 0,3, kteří navštěvují mateřskou školu v Klánovicích. Pro měření pohybové aktivity bylo využito týdenního monitorování pomocí ActiGraphu GT9X. Tělesná zdatnost byla hodnocena pomocí motorických testů, skládající se z člunkového běhu 4 x 5 m, skoku do dálky, hodu na rychlost, přemisťování kostek, přeskakování překážky, flexibility a Beep testu. Výsledky: Výsledky neukázaly žádný větší vztah mezi časem stráveným pohybovou aktivitou a výsledky motorických testů. U všech testů se korelační koeficient pohyboval pod hodnotou 0,4. Z chlapců a dívek vyšly aktivnější dívky. A výsledky nepřinesly žádné rozdíly mezi pohybem v pracovním nebo víkendovém dnu, 5 dětí bylo aktivnějších přes pracovní den, 5 dětí přes víkend, 2 děti nemohly být do výsledků zahrnuty, jelikož o víkendu nenosily aktigraf. Klíčová slova: předškolní věk, zdatnost, motorické testy,...
Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let v městě Litoměřice
Techlovský, Jiří ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Rychtecký, Antonín (oponent)
Název: Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9-14 let v městě Litoměřice Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda rozdílné koncepční zaměření (esteticko-hudební, sportovní) u vybraných základních škol v městě Litoměřice má významný vliv na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let. Metody: Studie představuje empirický kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen 202 žáky z dvou vybraných základních škol z města Litoměřice. Pro určení úrovně obecné tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60) a pro zjištění skladby volnočasových aktivit byly použity vybrané faktory sociologického dotazníku COMPASS II. Pro analýzu získaných dat jsme použili deskriptivní statistické metody, t-testy, analýzu rozptylu ANOVA, test dobré shody chí-kvadrát a míru věcné významnosti vyjádřenou Cohen d, z-test, Hays omega a Effect size etha - η2 . Výsledky: Významný vliv rozdílného koncepčního zaměření se projevil pouze v jedné ze sledovaných oblastí a sice v úrovni obecné tělesné zdatnosti, ne však ve skladbě volnočasových aktivit. Škola se sportovním zaměřením dosahovala významně lepších výsledků p < 0,05 a Cohen d > 0,5 nebo z-test > 0,30 ve většině...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.